Organisasjonsmedarbeider - avd. 5 Innlandet, Norsk Arbeidsmandsforbund

Vil du være med på å bygge en viktig organisasjon og bistå medlemmer?
Norsk Arbeidsmandsforbund avdeling 5 organiserer om lag 2600 medlemmer i Innlandet (Hedmark og Oppland).
Vi søker nå etter en selvstendig og ansvarsbevisst kollega.

Du må like å jobbe med mennesker, da en stor del av arbeidet består i bistand til og rådgivning av medlemmer og tillitsvalgte. God muntlig og skriftlig framstillingsevne er en forutsetning. Personlig egnethet tillegges vekt. Aktuelle kandidater må ha førerkort og disponere bil.

Atillingen består av følgende arbeidsoppgaver

  • Utadrettet organisasjonsbygging og medlemsrekruttering.

  • Bidra i forbundets arbeid for å utvikle dyktige tillitsvalgte og bygge klubber.

  • Rådgivning og bistand i arbeidsrettslige spørsmål, til medlemmer og tillitsvalgte.

  • Delta i tvisteløsninger og gjennomføre saksbehandling.

  • Arbeid i forbindelse med kurs, møter og andre arrangement.

  • Ta del i avdelingens daglige drift og utføre generelle kontoroppgaver

Ønskede kvalifikasjoner

  • Erfaring som tillitsvalgt.

  • Erfaring fra fagforeningsarbeid (lokalt, regionalt og/eller sentralt).

  • Erfaring med saksbehandlings.

  • Utdanning eller dokumentert realkompetanse innen organisasjon og arbeidsrett.

  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne.

  • God kunnskap i engelsk. Annen språkkunnskap er en fordel.

  • Kompetanse innen ulike dataverktøy (Office 365

Personlige egenskaper

Du må kunne arbeide selvstendig, utadrettet og være systematisk, samt inneha gode samarbeidsevner. Søkerne må ha interesse og forståelse for det spesielle ved å jobbe i en fagforening.

Vi tilbyr

  • spennende og varierte arbeidsoppgaver

  • mulighet til å bidra i viktig arbeid for forbundets medlemmer

  • dyktige kolleger og tillitsvalgte

  • et godt arbeidsmiljø

  • gode pensjons-, forsikrings- og velferdsordninger

Arbeidssted er innenfor avdelingens arbeidsområde med nærmere avtalt kontorsted. Det må påregnes noe kvelds- og helgearbeid. Stillingen er lønnet ihh til avtale mellom HK og AAF.

SØKNADSFRIST 02. JANUAR 2026

stillingsannonse

Organisasjonsmedarbeider - avd. 6 Vestland, Norsk Arbeidsmandsforbund

Vil du være med på å bygge en viktig organisasjon og bistå medlemmer?

Norsk Arbeidsmandsforbund avdeling 6 organiserer om lag 4300 yrkesaktive medlemmer i Vestland fylke. Vi søker nå etter en selvstendig og ansvarsbevisst kollega.

Du må like å jobbe med mennesker, da en stor del av arbeidet består i bistand til og rådgivning av medlemmer og tillitsvalgte. God muntlig og skriftlig framstillingsevne er en forutsetning. Personlig egnethet tillegges vekt. Aktuelle kandidater må ha førerkort og disponere bil.

Stillingen består av følgende arbeidsoppgaver:

  • Delta i tvisteløsninger og gjennomføre saksbehandling.

  • Rådgivning og bistand i arbeidsrettslige spørsmål, til medlemmer og tillitsvalgte.

  • Bidra i forbundets arbeid for å utvikle dyktige tillitsvalgte og bygge klubber.

  • Utadrettet organisasjonsbygging og medlemsrekruttering.

  • Arbeid i forbindelse med kurs, møter og andre arrangement.

  • Ta del i avdelingens daglige drift og utføre generelle kontoroppgaver.

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Erfaring som tillitsvalgt.

  • Utdanning eller dokumentert realkompetanse innen organisasjon og arbeidsrett (kollektiv og/eller individuell del).

  • Annen erfaring fra fagforeningsarbeid (lokalt, regionalt og/eller sentralt) er ønskelig.

  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne.

  • God kunnskap i engelsk. Annen språkkunnskap er en fordel.

  • Kompetanse innen ulike dataverktøy (Office 365).

  • Erfaring med saksbehandlings- og arkivsystem.

Personlige egenskaper

Du må kunne arbeide utadrettet, selvstendig og være systematisk, samt inneha gode samarbeidsevner.
Søkerne må ha interesse og forståelse for det spesielle ved å jobbe i en fagforening.

Vi tilbyr

  • spennende og varierte arbeidsoppgaver

  • mulighet til å bidra i viktig arbeid for forbundets medlemmer

  • dyktige kolleger og tillitsvalgte

  • et godt arbeidsmiljø

  • gode pensjons-, forsikrings- og velferdsordninger

Arbeidssted er innenfor avdelingens arbeidsområde med nærmere avtalt kontorsted. Det må påregnes noe kvelds- og helgearbeid.
Stillingen er lønnet ihh til avtale mellom HK og AAF.

SØKNADSFRIST 02. JANUAR 2026

stillingsannonse

Distriktssekretær - avd. 8 Midt-Norge, Norsk Arbeidsmandsforbund

Vår distriktssekretær for avdeling 8 vil om en tid gå over i ny stilling, og vi søker nå hans etterfølger.

Vi søker en engasjert og samfunnsbevisst leder til vår avdeling. Kontoradresse fastsettes nærmere avhengig av søkers bostedsadresse.
Avdeling 8 dekker geografisk Trøndelagsfylkene og har ca 3500 medlemmer. Avdelingen har 3 dedikerte ansatte og har kontorer i Trondheim og Steinkjer.


Ansvar og sentrale arbeidsoppgaver vil være:

  • Personalansvar og økonomistyring

  • Organisasjonsbygging og medlemsaktiviteter

  • Behandling av tvistesaker og noe administrativ saksbehandling

  • Bistå tillitsvalgte og avdelingsstyret

  • Opprettelse av tariffavtaler

  • Rådgiver innen og deltagelse i forberedelse til forhandlinger

  • Kontakt med øvrige distriktssekretærer, LO sentralt, andre forbund og relevante faglige og politiske aktører

Utstrakt reisevirksomhet innenfor avdelingens virkeområde må påregnes. Aktuelle kandidater må ha førerkort og disponere bil. Stillingen er en særlig uavhengig stilling og noe helg og kveldsarbeid må påregnes.

Kvalifikasjoner og personlige egenskaper

Vi søker deg med engasjement for fagbevegelsen og som ønsker å gjøre en forskjell for vår medlemsmasse: arbeidsfolk. Vår nye distriktssekretær har solid arbeidslivskunnskap og organisasjonserfaring. Du må også ha god kjennskap til arbeidsmiljøloven, avtaleverk, tvister og saksbehandling. Den rette kandidat har en inkluderende lederstil, med evne til å skape lagånd, men samtidig ha evne til å skjære gjennom. Relasjonsbyggende egenskaper, gode kommunikasjonsferdigheter, evne til å gi frihet under ansvar og se potensial for den enkeltes utvikling er vesentlig i rollen.

God kunnskap i engelsk og annen språkkunnskap er en fordel.

Vi tilbyr:

en utfordrende og meget sentral stilling i forbundet. Du vil få gleden av å lede en kompetent stab av selvstendige medarbeidere som brenner for
samfunnsoppdraget.

Lønn etter tariffavtale og gode forsikrings- og velferdsordninger. Arbeidsplass er etter nærmere avtale innenfor avdelingens grenser.

SØKNADSFRIST 02. JANUAR 2026

stillingsannonse

Seniorrådgiver - Kompetansesenteret i Midt-Norge, Fagforbundet

Ved Fagforbundets Kompetansesenter i Midt-Norge har vi nå ledig stilling som seniorrådgiver.

Kompetansesenteret består av 14 ansatte som har ansvaret for å yte daglig bistand og service til tillitsvalgte innen lov- og avtaleverk for alle forbundets tariffområder. Arbeidsfeltet er Møre og Romsdal og Trøndelag fylke. Kontorsted er Trondheim. Stillingen vil medføre møte- og reisevirksomhet. 

Arbeidsoppgaver

  • Utstrakt saksbehandling

  • Forelesninger, innledninger, veiledning og opplæring av tillitsvalgte

  • Tolkning av lov- og avtaler innenfor offentlig og privat sektor

  • Omstillingsarbeid

  • Utstrakt forhandlingsarbeid

  • Utredningsoppgaver

  • Samarbeid med forbundets øvrige apparat

Kvalifikasjoner

  • Gode kunnskaper om lov- og avtaleverk, slik som: Arbeidsmiljøloven, Folketrygdloven, Forvaltningsloven mm.

  • Gode kunnskaper i dataverktøy og erfaring fra saksbehandling

  • Forhandlingskompetanse

  • Bred kunnskap om offentlig forvaltning

  • Organisasjonserfaring

  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne

  • Erfaring med bruk av digitale samhandlingsverktøy

  • Erfaring som tillitsvalgt er ønskelig

Relevant dokumentasjon vedlegges søknaden i Webcruiter

Personlige egenskaper

  • Evnen til å arbeide selvstendig

  • Har god  erfaring med å jobbe i team

  • Strukturert

  • Evnen til å stå i krevende og konfliktfylte saker

  • Utviklingsorientert

  • Robust, pålitelig og høy arbeidskapasitet

Vi tilbyr

  • Et aktivt og stimulerende arbeidsmiljø preget av fleksibilitet og utvikling

  • Muligheten for å jobbe med utfordrende arbeidsoppgaver

  • Tilrettelegging for kompetanseutvikling

  • Gode velferdsordninger og fleksibel arbeidstid

  • Konkurransedyktige lønns- og arbeidsvilkår

SØKNADSFRIST 27. NOVEMBER 2025

stillingsannonse

Beregner/spesialrådgiver - Forhandlings- og HMS-avdelingen, LO

Har du sterk tallforståelse og lyst til å bidra med beregninger og analyser i LOs tariffarbeid?

Vil søker en analytisk og samfunnsengasjert spesialrådgiver som vil være med på å utvikle fagmiljøet innen forhandling og statistikk i LO.

Om stillingen

Dette er en nyopprettet stilling i Forhandling- og HMS-avdelingen, med mulighet til å forme utviklingen av et fagmiljø i vekst. Du vil inngå faggruppen for forhandling, som består av fagleder, seks medarbeidere og en operativ avdelingsleder.
 
Stillingen innebærer arbeid med tall og tariffberegninger hovedsakelig knyttet til oppgjørene i Spekter, samt støtte til LOs forbund med analyser og statistikk. Du vil også bidra til statistisk utrednings- og analysearbeid på tvers av tariffområdet, og samarbeide tett med både arbeidsgiver- og arbeidstakerorganisasjoner.
 
Her vil du få muligheten til å styrke LOs og forbundenes evne til å være en ryddig og ansvarlig aktør i tariffoppgjørene, og bidra til utforming av lønnskrav i tråd med LOs tariffpolitiske mål.
 
Noe reisevirksomhet og overtid må påregnes.

Arbeidsoppgaver

  • Utføre beregninger og statistiske analyser i forbindelse med tariffoppgjørene i Spekter.

  • Bistå forbundene med tariffrelatert statistikk- og analysearbeid.

  • Delta i strategisk utrednings- og analysearbeid i avdelingen.

  • Samarbeide med samfunnspolitisk avdeling om tariffstatistikk og analyser.

  • Ha kontakt med relevante aktører i arbeidslivet, både innen og utenfor LO.

Kvalifikasjoner

  • Høyere utdanning innen økonomi eller samfunnsfag.

  • Meget god kompetanse i Excel, inkluder avanserte funksjoner og pivot-tabeller.

  • God forståelse for statistisk metode og analysearbeid.

Personlige egenskaper

  • God forståelse for tariffavtaler og den norske modellen.

  • Erfaring fra sentrale tarifforhandlinger er ønskelig.

  • Kjennskap til arbeidslivets organisasjoner og LO er en fordel.

  • Gode samarbeidsevner og evne til å formidle komplekse temaer pedagogisk.

  • Sterke skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner.

Vi tilbyr

  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver.

  • En arbeidsplass som skaper samfunnsendring.

  • Engasjerte og dyktige kollegaer i et godt arbeidsmiljø.

  • Fleksibel arbeidstid, og god pensjonsordning.

  • Lønn i henhold til LOK AAF/HK.

SØKNADSFRIST 28. NOVEMBER 2025

stillingsannonse

Kommunikasjonsrådgiver - Informasjon og rådgivningsavdelingen, LO

Vil du bidra til å synligjøre LOs politikk og styrke kommunikasjon knyttet til LOs arbeid i Spekter-området?

LO jobber for et mer rettferdig og solidarisk samfunn, og gir makt og innflytelse til arbeidstakere over hele landet. I LOs informasjons- og rådgivningsavdeling bidrar vi til dette gjennom strategisk og operativt kommunikasjonsarbeid. Vi støtter LOs politiske ledelse, utvikler kampanjer, bygger omdømme og forvalter LOs kommunikasjonsplattform og visuelle identitet.

Nå søker vi en kommunikasjonsrådgiver med ansvar for kommunikasjon på Spekter-området.

Her vil du få muligheten til å jobbe tett med dyktige kollegaer og ha stor frihet til å ta initiativ og forme hvordan oppgavene løses.

Arbeidsoppgaver

Vi ser etter en erfaren og engasjert kommunikasjonsrådgiver med god samfunnsforståelse, innsikt i fagbevegelsen og sterke formidlingsevner - både skriftlig og muntlig.

Du må ha erfaring med kommunikasjon i digitale kanaler og kunne jobbe selvstendig, strategisk og operativt.

I rollen vil du blant annet:

  • Kommunisere LOs politikk, særlig knyttet til virksomheter i Spekter-området.

  • Utarbeide budskap og kommunikasjonsstrategier i samarbeid med forbund, særlig i forbindelse med tariffoppgjør.

  • Ha ansvar for oppdatering av nettsider og sosiale medier.

  • Ha kontakt med presse og gi medierådgivning.

  • Koordinere informasjon mellom forbundene i Spekter-området.

Kvalifikasjoner

Du trenger ikke å oppfylle alle krav, men bør kunne huke av på minst to av følgende:

  • Relevant utdanning, der solid arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet. Kunnskap om tariffområdet er en fordel.

  • Erfaring med kommunikasjon på nett og sosiale medier.

  • Erfaring med pressemeldinger i medieinnhold.

  • Erfaring med kommunikasjonsstrategier.

  • Kunnskap om fagbevegelsen og forståelse for LOs tariffpolitikk.

Personlige egenskaper

  • Har interesse for politikk og samfunnsspørsmål.

  • Er nysgjerrig og lærevillig, og liker å holde deg oppdatert.

  • Kan sette deg raskt inn i ulike tema og formidle dem tydelig.

  • Er strukturert og detaljorientert, men også strategisk.

  • Trives med faglige og politiske spørsmål.

  • Er løsningsorientert og samarbeidsvillig.

  • Har evne til å prioritere oppgaver i en hektisk hverdag.

Vi tilbyr

  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver.

  • En arbeidsplass som skaper samfunnsendring.

  • Engasjerte og dyktige kollegaer i et godt arbeidsmiljø.

  • Gode utvikling- og kompetansehevende muligheter.

  • Fleksibel arbeidstid, og god pensjonsordning.

  • Lønn i henhold til LOK AAF/HK.

SØKNADSFRIST 28. NOVEMBER 2025

stillingsannonse

Økonomikonsulent, vikariat - Økonomiavdelingen, Fellesforbundet

Er du opptatt av et rettferdig og trygt arbeidsliv, og har lyst til å jobbe i Norges største fagforbund i privat sektor? Økonomiavdelingen er inne i en spennende og hektisk periode med innføring av nytt medlemssystem som utvikles med Dynamics, Microsoft 365. Vi ser nå etter deg som har lyst til å jobbe med medlemskontingent, medlemssystemet og andre oppgaver innen økonomi. Stillingen er et vikariat på 8 måneder, med mulighet for fast ansettelse. 

Økonomiavdelingen har ansvaret for oppfølging av kontingent, forbundets økonomi, budsjett, lønn, reiseregninger, og investering og forvaltning av midler. Du vil bli en del av et lag som består av 15 ansatte. Som ansatt i Fellesforbundet er du tett på viktige prosesser i norsk arbeidsliv. Fellesforbundet er sentrale i lønnsdannelsen for alle sektorer gjennom frontfaget, og vi jobber for at viktige saker for våre medlemmer får gjennomslag i norsk politikk. 

Arbeidsoppgaver

  • kontingentinnbetalinger og trekklister (håndtering av fagforeningskontingent i bedrifter der kontingent trekkes fra lønn)

  • brukerstøtte og service mot arbeidsgivere og våre fagforeninger

  • oppfølging og avstemming av reskontro

  • bidra med oppgaver knyttet til overgang til nytt medlemssystem

  • andre oppgaver innenfor økonomiområdet

Kvalifikasjoner

  • bachelor i økonomi og administrasjon eller relevant arbeidserfaring innenfor økonomi 

  • god IT- og systemforståelse, og god kjennskap til Microsoft 365 

  • kan raskt gå inn å løse oppgaver selvstendig innen kort tid 

  • god muntlig og skriftlig fremstillingsevne, og beherske engelsk. Det kan være en fordel å beherske flere språk i tillegg til norsk og engelsk

  • erfaring med medlemssystemer eller CRM-systemer er en fordel 

  • organisasjonsforståelse er en fordel 

Personlige egenskaper

  • du evner å holde oversikt over komplekse detaljer og prosesser

  • du har god forståelse for tall og økonomiske sammenhenger 

  • du evner å bygge nettverk og gode relasjoner

  • du er trygg på faget ditt, men vet også at du ikke kan alt og søker råd når du bør

Vi tilbyr

  • lønn etter lokal lønnspolitikk og tariffavtale

  • fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmekontor 

  • gode pensjons- og forsikringsordninger

  • mulighet for fag/kompetanseutvikling

  • hyggelig og uformelt arbeidsmiljø

  • mulighet for å trene i arbeidstiden

  • moderne og universelt utformede kontorlokaler

Fellesforbundet ønsker å være en arbeidsplass preget av mangfold med ansatte med ulik bakgrunn, utdanning, realkompetanse og livserfaringer. Vi ønsker at våre medarbeidere skal gjenspeile befolkningen med hensyn til kjønn, kjønnsuttrykk, alder, funksjonsevne, seksuell orientering og flerkulturell bakgrunn.

Vi oppfordrer menn til å søke denne stillingen.

SØKNADSFRIST 23. NOVEMBER 2025

stillingsannonse

Regionrådgiver i region Sør - Forbundet Styrke

Vi søker etter deg som vil være med og styrke organisasjonsgraden i norsk arbeidsliv. Som regionrådgiver i Region Sør vil du arbeide nært med forbundets avdelinger, klubber og tillitsvalgte i Vest Agder, Aust-Agder, Telemark, Vestfold og Buskerud. Rollen er en utadvendt nøkkelposisjon for planlegging og gjennomføring av medlemsaktiviteter i samarbeid med forbundets organisasjonsavdeling. Stor reisevirksomhet må påberegnes.

Tiltredelse snarest.

Arbeidsoppgaver

Dine hovedoppgaver vil være å verve nye medlemmer, beholde eksisterende medlemmer og legge til rette for deres engasjement i organisasjonen. Du skal planlegge og gjennomføre aktiviteter som bidrar til å styrke organisasjonen og sørge for en aktiv og voksende medlemsmasse. Du vil ha et operativt ansvar for rekruttering i regionen. Gjennom resultatorienterte aktiviteter overfor bedrifter og studiesteder skal forbundets markedsposisjon styrkes.

Kvalifikasjoner

Du har solid erfaring fra organisasjonsarbeid og rekruttering, og interesse for organisasjonsutvikling.

Du har god formidlingsevne.
Du har god kunnskap om arbeidslivets lov- og avtaleverk.
Du er vant til å jobbe selvstendig, arbeide strukturert og resultatorientert.
Du har tilknytning til den regionen du skal jobbe i.                                                                      God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk kreves.
Førerkort klasse B er påkrevd og egen bil må kunne disponeres.                                                                                                                                     

Personlige egenskaper

Vi søker en engasjert, energisk og selvgående person med stor gjennomføringsevne som ønsker en selvstendig rolle med tydelig resultatansvar. 

Du er strukturert og vant til å jobbe etter mål.                                                                            Du har god evne til å samarbeide og knytte nettverk med nye mennesker.                                    Du liker å gjøre en forskjell og brenner for viktigheten av å være fagorganisert.

Vi tilbyr

Varierte og interessante arbeidsoppgaver med faglig sterke kollegaer på laget.
Muligheten til å videreutvikle deg.
Lønn etter avtale og gode velferds-, pensjons- og forsikringsordninger.
Stillingen er definert som en særlig uavhengig stilling, med kontorsted i regionen.
Stillingen har tilhørighet til forbundets Oslo-kontor. 

Forbundet Styrke benytter bakgrunnssjekk i alle rekrutteringsprosesser.

SØKNADSFRIST 24. NOVEMBER 2025

stillingsannonse

Organisasjonssekretær - Fellesforbundet Avdeling 1 Oslo – Akershus

Fellesforbundet Avdeling 1 Oslo – Akershus, søker organisasjonssekretær/ saksbehandler.
Vi har ca 3.200 yrkesaktive medlemmer innen bil, industri,
byggfag og flere andre bransjer. Vi jobber hver dag for trygge og rettferdige arbeidsvilkår, tariffavtaler og et
mer organisert arbeidsliv. I dag er vi 5 faste ansatte pluss en valgt leder på heltid og våre kontorer ligger i
Lillestrøm sentrum, i tilknytning til Folkets Hus.
Nå søker vi en organisasjonssekretær som vil være med på å styrke laget vårt.


Arbeidsoppgaver:
– Bygge nettverk og styrke samarbeidet med øvrige ledd i forbundet.
– Bidra til å organisering og rekruttering av medlemmer ute på arbeidsplassene.
– Følge opp tillitsvalgte og klubber.
– Planlegge og gjennomføre medlemsmøter, kurs og aktiviteter.
– Saksbehandling og bistand i faglige saker.


Vi søker deg som:
– Har kjennskap til fagbevegelsen og erfaring som tillitsvalgt. 
– Kommuniserer tydelig og skaper tillit.
– Kan jobbe selvstendig og har god gjennomføringsevne..
– Har gode norsk- og engelskkunnskaper, muntlig og skriftlig.
– Har kjennskap til Word og Excel.
– Det er ønskelig at du har fullført toppskoleringen LO-skolen og Arbeidsrettlinjen, eller at du er villig til å gjennomføre disse i løpet av kort tid etter ansettelse.
– Har førerkort klasse B og disponerer egen bil.


Vi tilbyr:

– En meningsfull jobb hvor du gjør en forskjell for medlemmer og arbeidsliv.
– Godt arbeidsmiljø med engasjerte kolleger.
– Tarifflønn og gode vilkår.
– Mulighet til faglig utvikling og kurs i regi av Fellesforbundet og LO.



Arbeidssted: Lillestrøm

Tiltredelse: Etter avtale

SØKNADSFRIST 01. DESEMBER 2025

stillingsannonse