Seniorrådgiver - Kompetansesenteret i Vestfold og Telemark, Fagforbundet

Ved Fagforbundets Kompetansesenter i Vestfold og Telemark er det ledig stilling som seniorrådgiver.
Kompetansesenteret dekker fylkene Vestfold og Telemark. Kontorsted vil for tiden være Porsgrunn. Vi yter daglig bistand og service til tillitsvalgte innen lov- og avtaleverk innenfor alle forbundets tariffområder. Stillingen medfører møte- og reisevirksomhet og bruk av egen bil må påregnes.

Digitaliseringsprogrammet er Fagforbundets satsning på å forbedre og effektivisere våre arbeidsprosesser. Gjennom ulike prosjekter og initiativer moderniserer vi måten vi jobber på, og sørger for at verktøyene vi bruker, støtter deg i hverdagen.

Målet vårt er å bli det beste forbundet på digital utvikling, slik at vi kan gjøre en best mulig jobb for medlemmene våre.

Dersom du synes arbeidsoppgavene høres spennende ut, og du kjenner deg igjen i noen av de ønskede kvalifikasjonene, håper vi du søker.

Ved Fagforbundets Kompetansesenter i Vestfold og Telemark er det ledig stilling som seniorrådgiver.
Kompetansesenteret dekker fylkene Vestfold og Telemark. Kontorsted vil for tiden være Porsgrunn. Vi yter daglig bistand og service til tillitsvalgte innen lov- og avtaleverk innenfor alle forbundets tariffområder. Stillingen medfører møte- og reisevirksomhet og bruk av egen bil må påregnes.

Digitaliseringsprogrammet er Fagforbundets satsning på å forbedre og effektivisere våre arbeidsprosesser. Gjennom ulike prosjekter og initiativer moderniserer vi måten vi jobber på, og sørger for at verktøyene vi bruker, støtter deg i hverdagen.

Målet vårt er å bli det beste forbundet på digital utvikling, slik at vi kan gjøre en best mulig jobb for medlemmene våre.

Dersom du synes arbeidsoppgavene høres spennende ut, og du kjenner deg igjen i noen av de ønskede kvalifikasjonene, håper vi du søker.

SØKNADSFRIST 16. MARS 2025

Organisasjonsarbeider - Organisasjonsavdelingen, LO

LOs oppgave er å skape et trygt og rettferdig arbeidsliv og bidra til et samfunn der alle har like muligheter til utdanning, helse og velferdstjenester. Vi jobber for et rettferdig samfunn der alle får mulighet til å delta og bidra.

For å bistå i LOs student- og ungdomsarbeid er det ledig en stilling som organisasjonsarbeider. Vedkommende vil jobbe tett med LOs studentrådgiver og LOs ungdomsrådgiver og bistå disse i deres arbeidsoppgaver og med å gjennomføre aktiviteter rettet mot ungdom og studenter.

Avdelingens hovedoppgaver er organisering og medlemsrettede aktiviteter, LOs student- og ungdomsarbeid, LOs fordelsprogram LOfavør, konferanser, seminarer og andre møter knyttet til avdelingens ansvarsområde. Avdelingen har i tillegg to seksjoner. En seksjon har ansvar for LOs medlems- og tillitsvalgtopplæring, og en seksjon har ansvar for Folkets hjørne som er LOs besøks- og læringssenter. Vi er til sammen rundt 30 engasjerte medarbeidere som brenner for et organisert arbeidsliv.

Vår nye organisasjonsarbeider må være både selvstendig og god til å samarbeide, og ha et ektefølt og brennende engasjement for det organiserte arbeidslivet. Vi synes det er viktig at du identifiserer deg med våre verdier, og at du ønsker å være en god representant for LO gjennom ditt arbeid. 

Arbeidsoppgaver

  • Oppfølging av samarbeidet med forbundene.

  • Merkantile oppgaver knyttet til LOs student- og ungdomsarbeid.

  • Bistå studentrådgiveren og ungdomsrådgiveren i deres daglige arbeid, herunder:
    -          Tilretteleggingsarbeid for LOs sentrale ungdomsutvalg.
    -          Oppfølging av LO-studentene på ulike studiesteder.

  • Bygge nettverk og samarbeide med andre organisasjoner og LOs regionskontorer.

  • Planlegging og gjennomføring av seminarer, samlinger og konferanser.

  • Besvare henvendelser fra medlemmer.

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning fra for eksempel kommunikasjon og organisasjon og/eller fagbrev i kontor og administrasjon er en fordel.

  • Erfaring fra prosjektarbeid.

  • Evne til å jobbe selvstendig med gode initiativ og god fremdrift.

  • Evner å jobbe strukturert og nøyaktig.

  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk.

  • Kjennskap til norsk fagbevegelse generelt og LO spesielt.

Personlige egenskaper

Vi ser etter deg som:

  • Lett får kontakt med nye mennesker i ulike miljøer.

  • Tilpasser deg raskt nye situasjoner og speiler miljøene rundt deg godt.

  • Forstår verdien av å skape varige relasjoner og nettverk rundt deg.

  • Formulerer deg godt skriftlig og muntlig med et klart og effektivt språk.

  • Er vant til å koordinere og planlegge aktiviteter og har et godt øye for detaljer.

  • Arbeider strukturert, effektivt og som samarbeider godt med de rundt deg.

Vi tilbyr

  • Interessante oppgaver i et tverrfaglig miljø

  • Mulighet til å bli en del av et større og støttende kontorfellesskap hvor alle er opptatt av å spille hverandre gode.

  • Gode muligheter for videreutdanning og kompetanseheving.

  • Fleksibel arbeidstidsordning

  • Gode pensjons- forsikrings- og velferdsordninger.

  • Stillingen lønnes etter landsoverenskomsten HK-AAF 36 – 42.

SØKNADSFRIST 06. MARS 2025

Rådgiver - Forhandlings- og HMS-avdelingen, LO

LOs oppgave er å skape et trygt og rettferdig arbeidsliv og bidra til et samfunn der alle har like muligheter til utdanning, helse og andre velferdstjenester, et rettferdig samfunn hvor alle får muligheter til å bidra.
 
Avdelingens hovedoppgaver er knyttet til fagområdene forhandling og tariffpolitikk, HMS og IA, sosial dumping og arbeidslivskriminalitet. Rådgiverstillingen er tilknyttet faggruppen for forhandling og tariff. 

Arbeidsoppgaver

  • Saksbehandling og tvistebehandling i tariffsaker.

  • Gjennomføre og rådgivning i tarifforhandlinger.

  • Saksbehandling av organisasjonstvister

  • Rådgivning i tariffpolitisk arbeid.

  • Deltagelse i råd og utvalg med LOs forbund og arbeidsgiverorganisasjonene.

  • Bidra i avdelingens strategiske utvikling.

  • Arbeid relatert til arbeidstidsordninger.

  • Bistå i avdelingens øvrige arbeid.

Kvalifikasjoner

Hva angår ønskede kvalifikasjoner vil vi fremheve at søker bør ha god kjennskap til fagbevegelsen og LOs organisasjonsstruktur samt bred kunnskap om lov- og avtaleverket.

Videre er vi opptatt av kvalifikasjoner som :      

  • Erfaring med forhandlinger. Fortrinnsvis på nasjonalt nivå eller med landsdekkende tariffavtaler. Kjennskap til tariffområdene i offentlig sektor er en fordel.

  • Gode skriftlige og muntlige fremstillingsevner både på norsk og engelsk.

  • Erfaring fra tillitsvalgtarbeid er en fordel.

  • Relevant realkompetanse eller relevant høyere utdanning.

Personlige egenskaper

Når det kommer til ønskede personlige egenskaper, vil vi spesielt fremheve evnen til å jobbe analytisk og strukturert og med høy grad av selvstendighet.

Videre er vi opptatt av at søker har:

  • Solid gjennomføringsevne.

  • God organisasjonsforståelse og rolleforståelse.

  • God etisk vurderingsevne.

  • Kommunikasjons- og formidlingsevner som harmonerer med rollen.

  • Er løsningsorientert og har gode samarbeidsevner.

  • Evne til helhetlig tilnærming på tvers av fagområder.

 

Vi tilbyr

  • Et hyggelig arbeidsmiljø og spennende arbeidsoppgaver

  • Lønn avhengig av kompetanse etter LOK AAF/ HK

  • Fleksibel arbeidstid og gode ordninger for pensjon og forsikring

  • Interessante oppgaver i et tverrfaglig arbeidsmiljø

  • Velferdsordninger som forsikrer en god balanse mellom jobb og fritid (trening i arbeidstiden, sommertid, og tilgang til bedriftshytter er noen av dem)

SØKNADSFRIST 09. MARS 2025

Organisasjonsarbeider - LO Oslo og Akershus, LO

LOs oppgave er å skape et trygt og rettferdig arbeidsliv og bidra til et samfunn der alle har like muligheter til utdanning, helse og velferdstjenester. Vi jobber for et rettferdig samfunn der alle får mulighet til å delta og bidra.

En av våre dyktige medarbeidere har fått nye oppgaver i fagbevegelsen, og vi søker derfor en ny organisasjonsarbeider. Vi ser etter deg som har et sterkt engasjement og evnen til å engasjere andre. Du kommuniserer godt både skriftlig og muntlig, trives med varierte oppgaver og har god organisasjonsforståelse og har evnen til å finne oppgaver og vise handlekraft for å nå våre mål.

Som organisasjonsarbeider i LO vil du representere oss i ulike råd og utvalg i regionen og være et viktig bindeledd mellom fagforeninger, lokalorganisasjoner, politiske partier og forbund. Du vil bidra til å formidle LOs faglige og politiske budskap til medlemmer, tillitsvalgte og myndigheter gjennom møter, foredrag og innholdsproduksjon til våre digitale plattformer – inkludert nettside og sosiale medier på ulike plattformer.

Du blir en del av et team som sammen ivaretar LOs interesser på fylkes-, regionalt og lokalt nivå. Regionkontoret har et tett samarbeid med LOs forbund, lokalorganisasjoner og andre samfunnsaktører, med mål om å styrke arbeidstakernes rettigheter og øke organisasjonsgraden i regionen.

LO Oslo og Akershus består av regionleder, tre organisasjonsarbeidere, to ungdomssekretærer og en lærling. 

Arbeidsoppgaver

Vi søker en medarbeider som i nært samarbeid med regionleder har ansvaret for å:

  • Spre LOs og regionens budskap gjennom skriftlige innlegg på regionskontorets digitale/sosiale meide-kanaler holde presentasjoner og drive utadrettet arbeid eksternt og internt.

  • Følge opp det fagligpolitiske arbeidet i regionen.

  • Følge opp fagforeninger og forbund i regionen.

  • Svare på aktuelle høringer i samarbeid med regionleder.

  • Arbeide faglig og holde seg oppdatert på næringsutvikling og kompetansebehov i regionen.

  • Bidra med koordinering og gjennomføring av møter, kurs, konferanser og andre aktiviteter.

  • Arbeide overordnet med produksjon av grafikk.

Kvalifikasjoner

  • God kjennskap til fag- og arbeiderbevegelsen i regionen.

  • Erfaring og kompetanse innen relevante fagområder.

  • Utdanning eller fagbrev i organisasjon, kontor eller administrasjon er en fordel.

  • Meget god skriftlig og muntlig formulerings- og formidlingsevne.

  • Erfaring som tillitsvalgt er en fordel, annen erfaring fra organisasjonsarbeid teller også positivt, det er også en fordel å ha kjennskap til de politiske miljøene.

  • Forståelse for sosiale mediers algoritmer.

Personlige egenskaper

Vi ser etter deg som:

  • Lett skaper gode relasjoner, du må være god til å bygge nettverk og kunne representere. regionkontoret på en god og ryddig måte.

  • Har en god evne til å tilpasse budskap til ulike målgrupper.

  • Evner å jobbe selvstendig, og liker å ta initiativ.

  • Er effektiv, resultatorientert og som trives med mange forskjellige oppgaver samtidig.

  • God gjennomføringsevne med høy kvalitet

Vi tilbyr

  • Spennende og viktige arbeidsoppgaver.

  • Gode muligheter til å få et stort nettverk i regionen.

  • Mulighet til å bli en del av et større og støttende kontorfellesskap, hvor alle er opptatt av å spille hverandre gode.

  • Gode muligheter for videreutdanning og kompetanseheving.

  • Fleksibel arbeidstidsordning.

  • Gode pensjons- forsikrings- og velferdsordninger.

  • Stillingen lønnes etter landsoverenskomsten HK-AAF 36 – 42.

SØKNADSFRIST 06. MARS 2025

Regionalt verneombud, Rogaland - Norsk Arbeidsmandsforbund

Det er ledig stilling som regionalt verneombud (RVO) for anlegg i området Vestland.
Vi søker en fagkompetent og engasjert person som ønsker å jobbe for å bedre arbeidsmiljøstandarden i anleggsbransjen.
Regionale verneombud (RVO) skal være pådrivere for et godt og sikkert arbeidsmiljø - primært på de arbeidsplassene som ikke har valgt verneombud eller opprettet arbeidsmiljøutvalg, samt for enmannsbedrifter på arbeidsplassene. Ordningen for RVO i bygge- og anleggsbransjen består av 14 ansatte i anleggsbransjen og 15 ansatte i byggebransjen. Ordningen er opprettet av myndighetene i samarbeid med partene i arbeidslivet og finansieres av en årlig avgift alle virksomhetene i bransjene betaler. RVO-ordningen er hjemlet i forskrift og rapporterer til fondsstyret.
De regionale verneombudene i anleggsbransjen blir oppnevnt av og ansatt i Norsk Arbeidsmandsforbund. Norsk Arbeidsmandsforbund utarbeider strategi og plan for utøvelse av vervet som regionalt verneombud, og kan instruere de regionale verneombudene.

Mer informasjon om RVO-ordningen finner du her: www.rvofond.no/ba


Arbeidsoppgaver

  • Oppsøke små og mellomstore virksomheter og veilede om sikkerhet og arbeidsmiljø.

  • Reise på uanmeldte besøk til anleggsplasser i regionen.

  • Påpeke mangler, informere om regelverk og foreslå løsninger på arbeidsmiljøspørsmål i samråd med virksomheten og de ansatte.

  • Bidra til at virksomheter etablerer en vernetjeneste som fungerer etter intensjonen.

  • Utarbeide besøksrapport som sendes til virksomhetene etter besøk.

  • Systematisk bruk av RVOs fagsystem.

  • Samarbeide med og tipse Arbeidstilsynet, og ha dialog med andre aktører når det er aktuelt.

  • Ved behov fungere som verneombud på arbeidsplasser som ikke har valgt verneombud eller opprettet arbeidsmiljøutvalg i samsvar med arbeidsmiljøloven.

  • Drive informasjonsarbeid, kursvirksomhet og markedsføring av RVO-ordningen.

  • Bidra til forbundets årsrapport om RVO til fondsstyret.

Kvalifikasjoner

I stillingen som regionalt verneombud (RVO) kreves det at du har:

  • minst tre års erfaring fra anleggsbransjen (må dokumenteres i søknaden)

  • minst tre års erfaring som tillitsvalgt, herav av minst to år som verneombud (må dokumenteres i søknaden)

I tillegg ønsker vi at du har:

  • god kunnskap om arbeidsmiljøloven og relevante forskrifter

  • gjennomført 40-timers HMS-kurs

  • god skriftlig og muntlig framstillingsevne

  • gode norsk- og engelskkunnskaper

  • god kompetanse i bruk av IKT-verktøy

Vi søker deg som

  • er samfunnsengasjert og har interesse for arbeidsforholdene i anleggsbransjen

  • er initiativrik, nøyaktig og positiv til nye utfordringer

  • er selvstendig, strukturert og utviser god forståelse for prioriteringer

  • jobber målrettet og systematisk for å oppnå og dokumentere resultater

  • har gode kommunikasjons- og samarbeidsegenskaper

  • er utadvendt og kontaktsøkende

    Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
    Reisevirksomhet er en viktig del av arbeidet, og det er et krav at du har og opprettholder førerkort og disponerer bil.

SØKNADSFRIST 31. MARS 2025

Regionalt verneombud - Vestland (Hordaland) - Norsk Arbeidsmandsforbund

Det er ledig stilling som regionalt verneombud (RVO) for anlegg i området Vestland.
Vi søker en fagkompetent og engasjert person som ønsker å jobbe for å bedre arbeidsmiljøstandarden i anleggsbransjen.
Regionale verneombud (RVO) skal være pådrivere for et godt og sikkert arbeidsmiljø - primært på de arbeidsplassene som ikke har valgt verneombud eller opprettet arbeidsmiljøutvalg, samt for enmannsbedrifter på arbeidsplassene. Ordningen for RVO i bygge- og anleggsbransjen består av 14 ansatte i anleggsbransjen og 15 ansatte i byggebransjen. Ordningen er opprettet av myndighetene i samarbeid med partene i arbeidslivet og finansieres av en årlig avgift alle virksomhetene i bransjene betaler. RVO-ordningen er hjemlet i forskrift og rapporterer til fondsstyret.
De regionale verneombudene i anleggsbransjen blir oppnevnt av og ansatt i Norsk Arbeidsmandsforbund. Norsk Arbeidsmandsforbund utarbeider strategi og plan for utøvelse av vervet som regionalt verneombud, og kan instruere de regionale verneombudene.
Mer informasjon om RVO-ordningen finner du her: www.rvofond.no/ba

Arbeidsoppgaver

  • Oppsøke små og mellomstore virksomheter og veilede om sikkerhet og arbeidsmiljø.

  • Reise på uanmeldte besøk til anleggsplasser i regionen.

  • Påpeke mangler, informere om regelverk og foreslå løsninger på arbeidsmiljøspørsmål i samråd med virksomheten og de ansatte.

  • Bidra til at virksomheter etablerer en vernetjeneste som fungerer etter intensjonen.

  • Utarbeide besøksrapport som sendes til virksomhetene etter besøk.

  • Systematisk bruk av RVOs fagsystem.

  • Samarbeide med og tipse Arbeidstilsynet, og ha dialog med andre aktører når det er aktuelt.

  • Ved behov fungere som verneombud på arbeidsplasser som ikke har valgt verneombud eller opprettet arbeidsmiljøutvalg i samsvar med arbeidsmiljøloven.

  • Drive informasjonsarbeid, kursvirksomhet og markedsføring av RVO-ordningen.

  • Bidra til forbundets årsrapport om RVO til fondsstyret.

Kvalifikasjoner

I stillingen som regionalt verneombud (RVO) kreves det at du har:

  • minst tre års erfaring fra anleggsbransjen (må dokumenteres i søknaden)

  • minst tre års erfaring som tillitsvalgt, herav av minst to år som verneombud (må dokumenteres i søknaden)

I tillegg ønsker vi at du har:

  • god kunnskap om arbeidsmiljøloven og relevante forskrifter

  • gjennomført 40-timers HMS-kurs

  • god skriftlig og muntlig framstillingsevne

  • gode norsk- og engelskkunnskaper

  • god kompetanse i bruk av IKT-verktøy

Personlige egenskaper

  • er samfunnsengasjert og har interesse for arbeidsforholdene i anleggsbransjen

  • er initiativrik, nøyaktig og positiv til nye utfordringer

  • er selvstendig, strukturert og utviser god forståelse for prioriteringer

  • jobber målrettet og systematisk for å oppnå og dokumentere resultater

  • har gode kommunikasjons- og samarbeidsegenskaper

  • er utadvendt og kontaktsøkende

Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Reisevirksomhet er en viktig del av arbeidet, og det er et krav at du har og opprettholder førerkort og disponerer bil.

Vi tilbyr

Stillingen lønnes iht egen avtale p.t i lønnsspennet kr 723.802,- - 766.382,- pr år.
Stillingen følger p.t statens reiseregulativ.

SØKNADSFRIST 31. MARS 2025

Kommunikasjonsrådgiver - NTL - Norsk Tjenestemannslag

Vil du bidra til å styrke NTLs digitale tilstedeværelse?

Vi søker en kreativ og engasjert kommunikasjonsrådgiver i 100 % fast stilling.

Som kommunikasjonsrådgiver i NTL vil du spille en sentral rolle i arbeidet vårt med å nå ut til medlemmer, tillitsvalgte og offentligheten. Vi satser på digital kommunikasjon og ser etter deg som kan ta de sosiale mediene våre til nye høyder. Du får ansvaret for å produsere og publisere engasjerende innhold til de digitale plattformene våre – tekst, foto, video og gjerne infografikk – og bidra til digitale kampanjer som setter dagsorden.  

Arbeidsoppgavene inkluderer også arbeid med nettsider, strategier, nyhetsbrev og kampanjer, og med kommunikasjon i forbindelse med tariffoppgjør, meklinger, kurs og landsmøter. Rollen krever at du holder oversikt over mange oppgaver samtidig, jobber selvstendig og trives med korte tidsfrister.   

Du blir en del av informasjonsavdelingen vår, som består av fire ansatte, og vil jobbe tett med både andre avdelinger ved forbundskontoret, ledelsen i forbundet og tillitsvalgte over hele landet. Du må regne med noe reising og arbeid utenfor normal arbeidstid.

 

Vi søker etter deg som har:

  • Relevant høyere utdanning eller tilsvarende erfaring/realkompetanse

  • Dokumentert erfaring med innholdsproduksjon til sosiale medier

  • God kunnskap om og erfaring med bruk av foto og video

  • Erfaring med grafisk design

  • God kunnskap om fagbevegelsen og interesse for samfunnspolitiske spørsmål

  • Svært god skriftlig og muntlig framstillingsevne

  • Evne til å takle et høyt tempo og er nøyaktig og strukturert

Vi tilbyr:

  • Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver

  • Et hyggelig og inkluderende arbeidsmiljø med engasjerte kollegaer

  • Fleksibel arbeidstid, sommertid og gode pensjons- og forsikringsordninger

Konkurransedyktig lønn og arbeidsvilkår i tråd med Landsoverenskomsten HK/AAF. Stillingen lønnes i lønnsgruppe 3, med lønnstrinn 50-56.

Bli den nye kommunikasjonsrådgiveren vår og bidra til at NTL setter dagsorden i arbeidslivet!

SØKNADSFRIST 01. MARS 2025

Distriktssekretær - Norsk Arbeidsmandsforbund avd. 6 Vest

Vår distriktssekretær for avdeling 6 skal gå over til ny jobb i forbundet og vi søker nå hans etterfølger.
Vi søker en engasjert og samfunnsbevisst leder til vårt avdelingskontor.
Avdeling 6 dekker geografisk fylket Vestland og har ca 3900 medlemmer. Avdelingen har 4 dedikerte ansatte og har kontor i Bergen.

Ansvar og sentrale arbeidsoppgaver vil være:


• Personalansvar og økonomistyring
• Organisasjonsbygging og medlemsaktiviteter
• Behandling av tvistesaker og noe administrativ saksbehandling
• Bistå tillitsvalgte og avdelingsstyret
• Opprettelse av tariffavtaler
• Rådgiver innen og deltagelse i forberedelse til forhandlinger
• Kontakt med øvrige distriktssekretærer, LO sentralt, andre forbund og relevante faglige og politiske aktører

Utstrakt reisevirksomhet innenfor avdelingens virkeområde må påregnes. Aktuelle kandidater må ha førerkort og disponere bil. Stillingen er en særlig uavhengig stilling og noe helg og kveldsarbeid må påregnes.

Kvalifikasjoner

Vi søker deg med engasjement for fagbevegelsen og som ønsker å gjøre en forskjell for vår medlemsmasse: arbeidsfolk. Vår nye distriktssekretær har solid arbeidslivskunnskap og organisasjonserfaring. Du må også ha god kjennskap til arbeidsmiljøloven, avtaleverk, tvister og saksbehandling. Den rette kandidat har en inkluderende lederstil, med evne til å skape lagånd, men samtidig ha evne til å skjære gjennom. Relasjonsbyggende egenskaper, gode kommunikasjonsferdigheter, evne til å gi frihet under ansvar og se potensial for den enkeltes utvikling er vesentlig i rollen. God kunnskap i engelsk og annen språkkunnskap er en fordel.


Vi tilbyr

Vi tilbyr en utfordrende og meget sentral stilling i forbundet. Du vil få gleden av å lede en kompetent stab av selvstendige medarbeidere som brenner for samfunnsoppdraget. Lønn etter tariffavtale og gode forsikrings- og velferdsordninger. Arbeidsplass er etter nærmere avtale innenfor avdelingens grenser.

Om arbeidsgiveren

Vi er et av norges eldste fagforbund, har over 37 000 medlemmer og er tilsluttet LO. Våre medlemmer er arbeidsfolk i anlegg, vakt, renhold og en rekke andre krevende bransjer. Vi bygger vårt arbeid på verdiene fellesskap, rettferdighet og redelighet. Vi er forbundet for arbeidsfolk.


Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, nedsatt funksjonsevne, alder og seksuell orientering.

SØKNADSFRIST 28. FEBRUAR 2025

Distriktssekretær - Norsk Arbeidsmandsforbund avd. 7 Sør - Vest

Vår distriktssekretær for avdeling 7 vil om en tid gå av med alderspensjon, og vi søker nå hans etterfølger.
Vi søker en engasjert og samfunnsbevisst leder til vårt avdelingskontor.
Avdeling 7 dekker geografisk fylkene Rogaland og Agder og har ca. 3700 medlemmer.
Avdelingen har 3 dedikerte ansatte og har kontorer i Stavanger og Kristiansand.

Ansvar og sentrale arbeidsoppgaver vil være:

• Personalansvar og økonomistyring
• Organisasjonsbygging og medlemsaktiviteter
• Behandling av tvistesaker og noe administrativ saksbehandling
• Bistå tillitsvalgte og avdelingsstyret
• Opprettelse av tariffavtaler
• Rådgiver innen og deltagelse i forberedelse til forhandlinger
• Kontakt med øvrige distriktssekretærer, LO sentralt, andre forbund og relevante faglige og politiske aktører

Utstrakt reisevirksomhet innenfor avdelingens virkeområde må påregnes. Aktuelle kandidater må ha førerkort og disponere bil. Stillingen er en særlig uavhengig stilling og noe helg og kveldsarbeid må påregnes.

Kvalifikasjoner og personlige egenskaper

Vi søker deg med engasjement for fagbevegelsen og som ønsker å gjøre en forskjell for vår medlemsmasse: arbeidsfolk. Vår nye distriktssekretær har solid arbeidslivskunnskap og organisasjonserfaring. Du må også ha god kjennskap til arbeidsmiljøloven, avtaleverk, tvister og saksbehandling. Den rette kandidat har en inkluderende lederstil, med evne til å skape lagånd, men samtidig ha evne til å skjære gjennom. Relasjonsbyggende egenskaper, gode kommunikasjonsferdigheter, evne til å gi frihet under ansvar og se potensial for den enkeltes utvikling er vesentlig i rollen. God kunnskap i engelsk og annen språkkunnskap er en fordel.

Vi tilbyr

Vi tilbyr en utfordrende og meget sentral stilling i forbundet. Du vil få gleden av å lede en kompetent stab av selvstendige medarbeidere som brenner for samfunnsoppdraget. Lønn etter tariffavtale og gode forsikrings- og velferdsordninger. Arbeidsplass er etter nærmere avtale innenfor avdelingens grenser.

Om arbeidsgiveren

Vi er et av norges eldste fagforbund, har over 37 000 medlemmer og er tilsluttet LO. Våre medlemmer er arbeidsfolk i anlegg, vakt, renhold og en rekke andre krevende bransjer. Vi bygger vårt arbeid på verdiene fellesskap, rettferdighet og redelighet. Vi er forbundet for arbeidsfolk.


Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, nedsatt funksjonsevne, alder og seksuell orientering.

SØKNADSFRIST 22. MARS 2025

Kontor- og organisasjonsmedarbeider - Norsk Arbeidsmandsforbund, avd. 2 Oslo/Akershus

Vil du være et av våre ansikter og stemmer utad?

Norsk Arbeidsmandsforbund avdeling 2 organiserer om lag 5000 medlemmer i Oslo/Akershus.
Vi trenger en ny medarbeider, og søker etter en selvstendig og ansvarsbevisst kollega med relevant erfaring og/eller utdanning innen kontor/administrasjon, samt ønske om å bidra med utadrettet rekruttering og organisasjonsbygging.
Erfaring fra lignende organisasjonsvirksomhet vil være en fordel. God muntlig og skriftlig framstillingsevne er en forutsetning. Personlig egnethet tillegges vekt. Du må like å jobbe med mennesker, da en stor del av arbeidet består i kommunikasjon med medlemmer og tillitsvalgte

Arbeidsoppgaver

  • Administrativ og kontor faglig arbeid og bistand til øvrige ansatte

  • Saksoppfølging og vedlikehold av medlems og bedriftsregister.

  • Praktisk tilrettelegging i forbindelse med møter og andre arrangement

  • Bidra i forbundets arbeid for å utvikle dyktige tillitsvalgte og bygge klubber.

  • Organisasjonsbygging og medlemsrekruttering.

  • Arbeid i forbindelse med kurs, møter og andre arrangement.

  • Ta del i avdelingens daglige drift, besvare telefonhenvendelser og utføre generelle kontoroppgaver ved behov.

  • Ved behov, rådgivning og bistand i spørsmål fra medlemmer og tillitsvalgte.

Kvalifikasjoner

  • Kjennskap til fagbevegelsen

  • Erfaring som tillitsvalgt

  • Erfaring med saksbehandlings- og arkivsystem

  • Utdanning eller dokumentert realkompetanse innen kontorfaget, administrasjon og organisasjon

  • Annen erfaring fra fagforeningsarbeid er ønskelig

  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne.

  • God kunnskap i engelsk. Annen språkkunnskap er en fordel. Kompetanse innen ulike dataverktøy (Office 365).

Personlige egenskaper

Du må kunne arbeide selvstendig og være systematisk, samt inneha gode samarbeidsevner. Søkerne må ha interesse og forståelse for det spesielle ved å jobbe i en fagforening.

Vi tilbyr

  • spennende og varierte arbeidsoppgaver

  • mulighet til å bidra i viktig arbeid for forbundets medlemmer

  • dyktige kolleger og tillitsvalgte

  • et godt arbeidsmiljø

  • gode pensjons-, forsikrings- og velferdsordninger

Om arbeidsgiveren

Vi er et av norges eldste fagforbund, har over 37 000 medlemmer og er tilsluttet LO. Våre medlemmer er arbeidsfolk i anlegg, vakt, renhold og en rekke andre krevende bransjer. Vi bygger vårt arbeid på verdiene fellesskap, rettferdighet og redelighet. Vi er forbundet for arbeidsfolk.

Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, nedsatt funksjonsevne, alder og seksuell orientering.

SØKNADSFRIST 16. MARS 2025

Organisasjonssekretær - Attac Norge

Vi søker nå en engasjert og strukturert organisasjonssekretær i fast 100 % stilling. Stillingen passer for deg som synes det er givende å jobbe med organisasjonsdrift, frivillighet og global politisk økonomi. Som organisasjonssekretær blir du en del av sekretariatet og samarbeider tett med organisasjonens øverste leder. Stillingens hovedansvar er å sørge for god administrativ drift av organisasjonen, samt legge til rette for aktivister og frivilliges arbeid. Du vil jobbe tett med styret og fungere som en lederstøtte for deres arbeid.

Hvis du ønsker deg en variert arbeidshverdag, med spennende problemstillinger og hyggelige samarbeidspartnere, bør du søke hos oss!

Arbeidsoppgaver:

  • Overordnet ansvar for drift av Attac Norges kontor og administrasjon

  • Personalansvar for sekretariatets ansatte

  • Stå som registrert daglig leder i Brønnøysundregisteret

  • Budsjett- og regnskapsansvar

  • Følge opp prosjekter og støtteordninger, inkludert Norads informasjonsstøtte

  • Forberede organisasjonens møter, inkludert styremøter og landsmøte, sammen med tillitsvalgte i styret

  • Medansvar for oppfølgingen av medlemmer, lokallag og kommunikasjonsarbeid.

  • Noe kvelds- og helgearbeid må påberegnes i perioder, inkludert månedlige styremøter på kveldstid.

Kvalifikasjoner

  • Relevant høyere utdanning. Relevant frivillig- eller arbeidserfaring kan kompensere for utdanning.

  • Erfaring med arbeid i frivillige organisasjoner

  • Kunnskap om økonomistyring og budsjettarbeid

  • Erfaring med prosjektledelse og rapportering

  • Ledererfaring

  • Erfaring med Microsoft 365

I tillegg er det ønskelig med en eller flere av disse:

  • Erfaring med søknadsprosesser til prosjektmidler og lignende

  • Erfaring med oppfølging av CRM-system

  • Erfaring med strategisk bruk av sosiale medier og digitale kommunikasjonsplattformer

  • Erfaring med Adobe Creative Cloud-pakken (InDesign, Audition, etc.)

Personlig egenskaper:

  • Du er strukturert og har gode lederegenskaper

  • Ansvarsbevisst, beslutningsdyktig og evner å nå mål du setter deg.

  • Samarbeids- og løsningsorientert

  • Søker må ha god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk.

  • Det er en fordel, men ikke et krav, om du har kjennskap til norsk sivilsamfunn, politiske miljøer og organisasjonsliv.

Det er en fordel, men ikke et krav, at du har interesse for Attacs tematiske områder.

Personlig egnethet vil bli vektlagt og vi oppfordrer deg derfor til å søke selv om du ikke føler du oppfyller alle kravene til kvalifikasjoner og egenskaper. Personer med minoritetsbakgrunn oppfordres særlig til å søke.

Hva får du som ansatt i Attac Norge?

  • Muligheten til å jobbe med viktige politiske temaer i et svært kunnskapsrikt miljø, bestående av styreleder, kampanjesekretær, aktivister og frivillige.

  • Lyse og behagelige kontorlokaler i Oslo sentrum, som inngår i et kontorfellesskap med likesinnede sivilsamfunnsorganisasjoner. Her er det mange sosiale sammenkomster og tilgang til kantine.

  • Lønns- og arbeidstidsbestemmelser gjennom tariffavtale mellom Handel og Kontor og Arbeiderbevegelsens Arbeidsgiverforening. Lønn innplasseres mellom lønnstrinn 33 og 37, med økning i takt med ansiennitet allerede etter ett år.

  • I tillegg til 5 uker ferie har ansatte i Attac Norge rett til å ta ut inntil 5 inneklemte fridager i løpet av året.

  • Fleksibilitet i arbeidshverdagen med mulighet for hjemmekontor.

SØKNADSFRIST 02. MARS 2025