LOs oppgave er å skape et trygt og rettferdig arbeidsliv og bidra til et samfunn der alle har like muligheter til utdanning, helse og andre velferdstjenester, et rettferdig samfunn hvor alle får muligheter til å bidra.
Avdeling for virksomhetsstyring består av områdene økonomi, personal og kompetanse, administrasjon og IKT. Det er en leder per område, i tillegg til leder i avdeling for virksomhetsstyring. Ett av LOs fem strategiske mål er utvikling av egen administrasjon, her er avdeling for virksomhetsstyring en viktig bidragsyter.
Økonomiområdet skal være en proaktiv og strategisk støttespiller for hele organisasjonen, med fokus på presis styringsinformasjon, gode analyser og effektiv ressursbruk. Avdelingen er i en utviklingsfase der vi har særlig fokus på digitalisering og effektivisering av økonomiprosesser. Vi jobber kontinuerlig med å modernisere våre systemer og arbeidsmetoder og den rette kandidaten vil få en sentral rolle i dette utviklingsarbeidet.
Som rådgiver vil du arbeide både operativt og analytisk med ansvar for sentrale regnskaps- lønn og budsjettoppgaver og være en aktiv bidragsyter i utvikling og digitalisering av økonomifunksjonen. Vi forventer at du jobber selvstendig, er endringsorientert og har interesse for forbedring og forenkling av prosesser.
Arbeidsoppgaver
Avstemminger på lønn- og regnskapsområdet
Delta i forbedringsprosjekter og modernisering av økonomifunksjonen
Delta i budsjettarbeid og økonomisk oppfølging
Fakturering og oppfølging av kunder og reskontro
Controlling av visse områder
Bistand på lønnsområdet
Bidra til internkontroll og etterlevelse av regelverk
Operativt regnskap og daglige økonomioppgaver og administrative oppgaver tilknyttet økonomiområdet
Ad hoc oppgaver fra ledere på økonomiområdet
Kvalifikasjoner
Relevant høyere utdanning. Lang relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
Kjennskap til regnskaps- og lønnsregelverk
Kjennskap og erfaring med relevante økonomisystemer er en fordel. Kjennskap til Visma Global og Visma HRM og Current vektes positivt.
Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som;
Er analytisk og strukturert.
Har en høy grad av selvstendighet.
Er fleksibel
Er interessert i forbedring og effektivisering av prosesser og digitale verktøy
Har god gjennomføringsevne og er mål- og resultatorientert
Er løsningsorientert og har gode samarbeidsevner.
Har god evne til helhetlig tilnærming på tvers av fagområder.
Har gode kommunikasjonsevner
Vi tilbyr
Et hyggelig arbeidsmiljø og spennende arbeidsoppgaver
Lønn avhengig av kompetanse etter LOK AAF/ HK
Fleksibel arbeidstid og gode ordninger for pensjon og forsikring
Interessante oppgaver i et tverrfaglig arbeidsmiljø
Velferdsordninger som sikrer en god balanse mellom jobb og fritid (trening i arbeidstiden, sommertid, og tilgang til bedriftshytter er noen av dem)
SØKNADSFRIST 27. APRIL 2025